Translate

zondag 1 april 2012

Kiezen jullie voor het ronddraaiende wiel of voor de stilte van de As?


"U bent allen kinderen van het licht en de dag” Jozefkerk Assen Geretweet door F.Andries Oosterveen 12 november 11 om 23:13via HootSuite 

Mijn God, wilt U deze tweet toelichten?

Hoe ware woorden, en hoe dikwijls zijn ze niet begrepen, niet gehoord, niet doorgedrongen in jullie hart en geest.
Deze woorden gaan over het Koninkrijk Gods op aarde, direct en onmiddellijk beschikbaar en bereikbaar en te realiseren, wanneer jullie dit ene zouden beseffen: dat jullie je met jullie bewustzijn bevinden op het ronddraaiende wiel van het leven en je daarmee vereenzelvigen, je daarin verliezen, alleen maar dat ronddraaien gewaar zijn.
En jullie hoeven alleen maar naar de as te gaan, waar jullie “Mijn God” is, waar God is, waar stilte is, waar jullie geestelijk wezen wacht.

Slechts EEN stap, slechts EEN inzicht, slechts EEN besef.

En afhankelijk van jullie aard worden jullie Stil, of Glimlachen als de Boeddha, toen hij dit besefte, of barsten in lachen uit van vrolijkheid over de eenvoud van dit inzicht en het gemak van de stap.
Daar is De Melkwitte Stilte van jullie diepste wezen, daar is Alles, daar is jullie ware leven, daar ligt jullie Geboorterecht.

Jullie hebben geen kerk, geen boek, geen yoga, geen strijd tegen een duivel, geen filosofie, geen lang leven, geen training, geen ziekte en ellende nodig om dit te beseffen.
Willen jullie dit beeld overdenken?

Toen Frenkie, het instrument van Zijn God, van Mij, uit zijn oude leven werd getild door Mij met een aanraking door Christus met Pasen 7 jaar geleden, gebeurde het volgende: Frenkie raakte tot in zijn diepte wezen ontroerd van verbazing, van dankbaarheid en geluk.

Maar het was niet om een Christus, die treurde om de fouten of de zonden van de mensen, geen bestraffende en normatieve Christus.
Het was om een verdrietige Christus om de kansen die de mensen laten liggen, om de prachtig belofte die binnen hun bereik ligt, om hun onvermogen dit te zien, en om hun leed daarmee verbonden.

Om de zonnige tuin van hun "Mijn God", die op hen wacht, terwijl ze blijven hangen in de donkere en vochtige kelder van hun ego. Om hun geklamp aan het ronddraaiende wiel, terwijl de As slechts EEN stap verwijderd is.

“U bent allen kinderen van het licht en de dag”

Wat een ware woorden, en wat een eenvoud. Het zou jullie mantra kunnen zijn, jullie hulpmiddel in het leven, jullie sleutel tot jullie Mijn God, jullie stap naar jullie eigen Koninkrijk Gods op aarde. Jullie bevrijding, jullie verlichting. Jullie recht.

Overdenken jullie dit en reageer niet met “ja, maar” want dat is "nee".

Reageer met “okay, Frenkies “My God”, ik ga het als hypothese overwegen, ik ga het overdenken, ik ga het navoelen, ik ga het proberen, ik ga het misschien doen.

Jullie “Mijn God” wacht met vreugde op deze stap. Want het is jullie bestemming, vroeg of laat. En alle godsdiensten en alle filosofieën, alle idealen moeten slechts handelen over dit ene, namelijk of het vroeger kan, want later zal het zeker gebeuren. Maar dit vroeger beseffen, bespaart jullie zoveel moeite en leed. En dat was en is het verdriet van Christus, de belofte van Mohammed, het besef van Boeddha, de boodschap van Jahweh, de essentie van Zen, het ideaal van Krishna.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 56