Translate

zondag 30 december 2012

De werking van het gebed op de wereld en op jezelf

 


Zou U vandaag in willen gaan op de kracht van het gebed en wat er eigenlijk gebeurt in de geestelijke wereld, wanneer wij bidden?

Laten we de legende herhalen, die vermeld wordt in “De ware Christen” van Marie Corelli (1887) : tegenwoordig wordt dit verhaal zeker beschouwd als kitscherig en camp, in Onze ogen echter is het de essentie van deze blog, daarom wil Ik toch, dat je het letterlijk herhaalt:

“ Er is een legende, die vertelt van een arm meisje, dat ieder menselijk wezen, van wie zij hield op aarde, had verloren; zij had een rozenboom, waaraan zij zeer was gehecht, iedere morgen vond zij er één bloem aan. Ofschoon zij haar graag voor zichzelf wilde houden, deed zij het niet, maar plaatste haar altijd voor het schilderij van Christus. God zag het haar doen, zoals Hij alles ziet. Eindelijk stierf zij vrij plotseling en toen zij zich in de hemel bevond, werd zij door zulk een menigte van engelen omgeven, dat het haar geheel verbijsterde, en zij haar weg niet kon vinden.

Opeens zag zij een pad voor zich, aan beide zijden afgezet door rozen, en een engel zei tot haar: “dit zijn al de rozen, die jij op de aarde aan Onze Heer hebt gegeven. Hij heeft er een pad voor u van gemaakt, dat u regelrecht zal brengen naar hen, die gij liefhebt.” Zij volgde vol vreugde de kronkelingen van die weg en zag gedurende de hele tocht haar rozen bloeien, en zij vond aan het eind, wachtende om haar te verwelkomen, allen die zij op aarde had liefgehad en verloren!”

Weet jullie allen dit:
  • elk gebed oprecht en met enige aandacht gebeden wordt gehoord
  • elk gebed dat gehaast wordt afgeraffeld, wordt ook gehoord en vanuit de geestelijke wereld aangevuld en versterkt
  • elk gebed wordt bewaard
  • elk gebed wordt letterlijk vérhoord, als dat mogelijk is
  • elk gebed wordt figuurlijk vérhoord, omgeven met steun en hoop en liefde en kracht voor degene voor wie dit gebed is bedoeld als letterlijke verhoring niet mogelijk is
  • elk gebed is een opening naar Boven
  • elk gebed is een versterking van jullie kanaal tussen de aarde en de geestelijke wereld
  • elk gebed is een gelegenheid voor God om jouw vragende hand te vullen
  • elk gebed geeft de geestelijke wereld gelegenheid een extra verbinding aan te brengen tussen de geestelijke wereld en de aardse wereld
  • elk gebed laat de geestelijke invloed beter doorwerken in de materie. Je kunt het letterlijk vergelijken met het open zetten van een raam voor frisse lucht
  • elk gebed is een versterking van de samenwerking en het contact en de communicatie tussen de persoonlijkheid die bidt en de geestelijke wereld tot wie gebeden wordt
  • elk gebed heeft onmiddellijke gevolgen voor degene, die bidt. Deze gevolgen kunnen zijn: meer ruimte, meer steun, meer liefde, meer energie, meer vertrouwen, meer geluk, meer openheid, meer rust, meer hoop, etc.
  • elk gebed en de gevolgen voor wie bidt worden ingekleurd en bepaald door tot wie men bidt: de waarde van een gebed tot God is groter dan het gebed tot de zon, tot de beschermengel is groter dan tot een afgodsbeeld, tot de eigen “Mijn God” is groter dan tot de beschermengel, tot de heiligen en apostelen en profeten is groter dan tot de geesten van dieren, bomen of rivieren etc. 
  • alle gebeden tot wie dan ook gericht hebben waarde in Onze ogen
  • elk gebed wordt gehoord, zelfs als het niet vérhoord kan worden. De woorden van Christus: “klopt en u zal worden opengedaan, vraagt en u zal worden gegeven” zijn waar. Ook al is dat niet altijd in de vorm die jullie verwachten of in de tijd dat jullie hoopten.
  • Elk gebed draagt bij aan de schoonheid van jullie geestelijk lichaam en aan de schoonheid van jullie toekomstige geestelijke woning.

Bidt, jullie allen, opdat de wereld er beter van worde.

Wees jullie allen gezegend

Nr. 138