Translate

zondag 9 augustus 2015

Eerst vertellen, dan pas snoeien




Onze tuinen voor en achter zijn verwilderd, Engels aangelegd. Dat betekent, dat wij nooit schoffelen en slechts planten terugsnoeien die andere planten ernstig overwoekeren. Zo zijn heel wat wilde planten aan komen waaien zoals Hondskruid, Kattestaart, Campanula, Nagelkruid en vele andere soorten. Padden, kikkers en hommels overwinteren in onze tuinen, en uitgevlogen jonge vogels belanden vaak in onze tuinen in de lente, ook als de nesten elders zijn. Ze hebben meer beschutting, meer voedsel, meer kans om te overleven. Het spreekt voor zich, dat onze tuinen vrijwel geen tegels bevatten. De natuur is eigenlijk de baas.
Maar soms moet ik planten snoeien of het gras knippen en vind dat dan ergens niet fijn. Ik ben me er van bewust, dat het levende wezens zijn. En ik snijd en kap en snoei.

Ik vroeg God:
“Wilt u de deva’s* van de planten en de planten zelf, die ik nu ga snoeien, zegenen?”
Zij zijn gezegend krijg ik dan steevast te horen.
Maar ja, ik blijf dat snoeien een ramp vinden. Hele subcultuurjes vernietig ik met mijn geknip.

Ik vroeg aan de pachamama*, de geest van de tuin: ‘Wat moet ik doen, om dit snoeien zo min mogelijk erg te laten zijn”? En weet, dat u en alle planten door de goede God gezegend zijn”.
Ik hoorde:

Veel dank, mijn broeder mens. Ik ben de geest van de tuin en breng over aan alle deva’s* van de planten, dat ze gezegend zijn. Dat wordt zeer gewaardeerd. En wanneer je 15 minuten voordat je begint met snoeien, dit aan mij vertelt, gebeurt het volgende:

Ik geef dit door en alle energie en leven worden tijdelijk teruggetrokken uit de planten die je gaat snoeien. Zij belanden vervolgens in een staat, waar jullie mensen geen woord voor hebben, het lijkt op een kruising tussen coma en schijndood. Precies twee uur later beginnen alle krachten, alle deva’s van de plantensoorten, alle geesten van de afzonderlijke planten en de planten zelf weer met de oerdrang van leven en groeien. En omdat jij jouw snoeien hebt aangekondigd zijn deze krachten niet beledigd, niet mishandeld, niet geschonden, en 100 % beschikbaar om verder te gaan met het leven en beschikbaar te zijn.

Sterker nog: door het door jou betoonde respect, en de bijtijdse aankondiging van noodzakelijk snoeien gebeurt het volgende. De energie in jullie tuinen, de rijkdom van groei en bloei, de harmonie en schoonheid en de variatie aan wilde soorten zullen groter zijn dan wanneer je gewoon maar in het wilde weg begint, zonder aankondiging.

Jouw houding, jouw vragen om  de zegen van God voor ons en jouw bijtijdse waarschuwen wordt uitzonderlijk gewaardeerd door alle geestelijke wezens in jullie tuinen. Jullie kunnen de zegening hiervan voelen.

Ik heb het zelf nu een aantal keren ervaren. Als ik zo handel komen een subtiel gevoel van warmte en liefde en respect in mijn hart. Net of ik de vreugde en liefde terugkrijg, ondanks dat ik aan het snoeien ben. Het voelt zo goed, net of het alles heel okay is.
Ik vraag aan de geest van onze achtertuin: “Heb ik dat nu goed ervaren, of zit ik te overdrijven en te verzinnen?”

Mijn broeder mens, je verzint niets. Het is alles naar waarheid. Wij ervaren jouw respect en liefde en beantwoorden het met alle liefde en respect en blijdschap die we in ons hebben. Wij bieden jou des te meer vreugde en harmonie en voelen ons in deze tuinen zeer gezegend. Was het overal maar zo, denken wij niet eens, want wij zijn niet van de klagerige, maar we zouden het wel alle andere tuinen gunnen.
En toen je laatst iets moest snoeien, en al bijna begonnen was, en je je het aan te kondigen kwartiertje herinnerde, stopte je onmiddellijk, moest echt moeite doen om een kwartier te wachten voordat je kon starten.
En wij, de levende wezens in de tuin, hebben het genoteerd en gezien en gewaardeerd en we verheugden ons zeer over zoveel liefde en respect. Je moet dit gevoeld hebben.

Ja, dat klopt, ik voelde me ineens zo blij en opgeruimd van binnen, zomaar zonder reden.
Dank u voor dit gesprek, pachamama van de tuin.

En dank jou, mijn broeder mens, namens alle wezens in deze tuin.

Mijn God, ik dank U voor dit alles, voor dit inzicht, voor deze communicatie, ik ben er blij mee.

Mijn zoon, alles is genoteerd naar waarheid. Wees gezegend om jouw openheid, jouw respect voor de wezens in de natuur en speciaal op dat stukje grond dat jullie even mogen “beheren”.
Alle geesten en levende wezens in jullie tuinen zijn gezegend.

Wees jullie allen gezegend

*Een deva is de geest/ziel van een bepaalde plantensoort, die al haar planten in de wereld als een soort groepsziel bewaakt en koestert en geestelijk voedt. Het begrip komt uit het Hindoestaanse geloof
*Een pachamama is de landschapsziel-/geest van een bepaald stukje land, aarde. Het is een aardegebonden geest. Het begrip komt uit het geloof van de Quori’s in Peru.

Nr. 288